lauantai 8. elokuuta 2015

6.8. Saksasta Tanskaan

Aamu sujui nopeasti ja pääsimme jatkamaan matkaa. Saksan ja Tanskan rajan ylitimme Scandlines nimisen lauttayhtiön lautalla. Matka lautalla kesti noin 45 minuuttia, jonka aikna monet ostivat halpoja karkkeja.

Tanskassa paikalliset partiolaiset olivat tehneet nuotion ja savua oli paljon. Hieman ennen leirintäalueelle saapumista ohitimme kylän, jossa oli Haribon tehdas (Faxe). Illalla kokosimme teltat ripeästi, nautimme iltapalaa ja kävimme nukkuman.

-Fanni

Herätys klo 6.30 Elisabethfehnin leirintäalueella. Aamutoimissa huomattavaa hidastelua edellisiin aamuihin verrattuna. Kaikki olivat ylhäällä vasta kello seitsemän jälkeen. Aamupala päästiin syömään vasta klo 7.10, kuitenkin vain puolet silloin paikalla. Aamupala saatiin syötyä ja tiskaamiset hoidettua loppuun klo 7.55.

7.55 alkoi telttojen purkaminen ja linja-auton pakkaaminen. Lähtö klo 8.40. Tauko Sittensenissä 10.45 - 11.25 ja toinen aamupala Burger Kingissä. Juututtiin ruuhkaan moottoritiellä 12.35 matkalla Lyypekkiin. Ruuhkautuminen päättyi 13.20.

Tauko 13.30 - 14.30. Lounaaksi söimme tonnikalasalaattia. Lautalle 17.00. Lähtö Tanskaan 18.00. Marika poistui ryhmävahvuudesta 19.00 (lensi Suomeen). Saapuminen leirintäalueelle 20.05. Teltat pystytettyinä 20.30.