lauantai 8. elokuuta 2015

5.8. Lähtö Jamborettelta

Herättiin n. puoli 8 ja siitä mentiin lipunnostoon ja sitten oli aamupalaa. Aamupäivän aikana purettiin savu loppuun ja n. 11 aikaan jätettiin leirialue taakse.

Jossain vaiheessa pysähdyttiin ruokakauppaan ja syötiin lounasta. Iltapäivällä ylitettiin Saksan raja ja tultiin aika aikaisin leirintäalueelle.

Leirintäalueella oli siisti uima-allaskin ja suihku oli taivaallinen leirin huonopaineisiin ja kylmiin suihkuihin verrattuna. Ekaks pystytettiin teltat, syötiin ja sitten mentiin uimaan. Uimisen jälkeen vietettiin aikaa leirintäalueen kahviossa. Sitten myöhemmin illalla syötiin itapala, mentiin peseen hampaat ja siellä taisteltiin toisiamme vastaan, muut ihmiset olivat huvittuneita. Sitten vielä siivottiin vähän bussia ja sen jälkeen mentiin telttoihin unille.

-Linda

Raukee-ryhmämme oli valmistautunut kotiinlähtöön jo parina viimeisenä leiripäivänä. Paluumatkan lähtöaamulle jäi siltikin melkoisesti tekemistä. Hivennen kannattaa siis olla ylpeä siitä toimeliaisuudesta ja tehokkuudesta, millä teltat ja viimeiset leirirakennelmat purettiin sekä auto pakattiin. Auton torven saattelemana jätimme Haarlem Jamborette-leirin aikataulun mukaisesti klo 11. Hollannissa pidimme vielä tauon Lemmerin pikkukaupungissa. Ruokakaupasta taisi tehdä useampikin ostoksia.

Saksan puolelle saavuimme jo hyvissä ajoin Elisabethfehnin leirintäalueelle. Aurinkoisen ja lämpimän sään suosimana pääsimme nauttimaan alueen uima-altaasta. Iltapalat ja pesut hoidettiin, jonka jälkeen Raukeelaiset hiljenivät yöpuulle. Hieman virallisen hiljaisuuden alkamisen jälkeen kylläkin.